اخبار و مصاحبه
شماره : 34193
۱۲:۳۸ ۱۳۸۹/۶/۲۱
لازمه درک سیاست قرآنی شناخت و نفی سیاست غیرقرآنی است

« سیاست از منظر قرآن» گفت: قرآن مبنای هدایت است و لازمه درک سیاست قرآنی و مستقیم، درک، شناخت و نفی و نهی سیاست‌های غیرقرآنی است.

گروه سیاسی: علیرضا صدرا در نشست

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، علیرضا صدرا، از اساتید دانشگاه عصر امروز، جمعه 29 مردادماه در نشست «سیاست از منظر قرآن کریم» که از سوی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در سالن شهید مفتح هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد، با بیان اینکه سیاست به معنای هدایت، درایت و امامت جامعه است، گفت: از طرفی قرآن کریم نیز کتاب هدایت، ولایت و امامت است.

وی افزود: سیاست اسلامی و قرآنی سیاست مستقیم و متعادل است. قرآن آنچه را که ما براساس فطرت خدایی درک می‌کنیم، تفسیر و احکام آن را باز می‌کند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه قرآن راهبرد راهبری بشری است و سیاست راهبری راهبرد بشریت تصریح کرد: قرآن سیاست هدایت را نعمت و در مقابل سیاست ضاله و فاسق می‌داند.

صدرا در ادامه اظهار کرد: سیاست ضاله، تک ساحتی و درست است، ولی کافی نیست و سیاست ضاله هم همان سیاست سلطه‌جویانه است.

این استاد دانشگاه با تأکید بر این نکته که سیاست قرآنی دو ساحتی؛ مادی و معنوی، متعادل و متعالی است، گفت: اصولا رسالت قرآن سیاست امت است و از نظر قرآن، اسلامی مکتبی است که عبادت آن هم سیاسی است و سیاست آن هم عبادت محسوب می‌شود.

این کارشناس و پژوهشگر دینی با بیان اینکه سیاست در قرآن از جایگاه بالایی برخوردار است، گفت: این رهبری، هدایت و امامت امت در قرآن به شکل فردی در فردسازی و به شکل اجتماعی آن در جامعه‌سازی مطرح شده است.

صدرا تأکید کرد: قرآن مبنای هدایت است و لازمه درک سیاست قرآنی و مستقیم، درک، شناخت و نفی و نهی سیاست‌های غیرقرآنی است.

این استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: قرآن سیاست غیرقرآنی را طرح، تبیین و رد می‌کند. اساس سیاست قرآنی غیرخواه و خیرخواه‌کردن انسان است.

یادآور می‌شود نشست «سیاست از منظر قرآن کریم» به همت بخش حوزوی و از سوی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم با حضور حجت‌الاسلام نجف لک‌زایی و علیرضا صدرا برگزار شد.

خبرگزاری قرآن- 29 مرداد 89 

©2023 . All Rights Reserved